2009-11-15

Småfix som avslutas...

Här har vi grejat och fixat i helgen. På måndag (idag) skall en fotograf komma hit och snart är det visning av huset. Då minsann blir det fart på oss att avsluta alla smågrejer som vi skulle gjort för 8 månader sedan. Vi är familjen "i sista stund".

Som tur är så är det bara småfix som: lister, sladdar som skall "gömmas undan", socklar, trappräcke, lampor som skall upp och sen skall det pyntas med värmeljus och växter. Sen så skall det röjas på altanen och saker skall köras bort till nya huset som vi har fått tillgång till.

Trots att man är mer sugen på att planera för nya huset så tar vi tag i detta nu!
Men mina tankar är inte riktigt här. Dom har börjat fundera på om man skulle ta och knacka fram tegelväggen i köket. Det är så mysigt med tegelvägg i kök. Murstocken går ju genom köket så detta projekt är möjlig.










Helst lite ruffigt och lite slitet. Lite "vitkalkad" touch över det hela.

5 kommentarer:

martina sa...

Vi har ju tegel i köket och jag vill ju renovera köket och ha vitt kakel i stället, men när jag ser dessa bilder som du bjuder på så är det väldigt ombonat och charmig känsla med tegel!

a-k sa...

Gillar tegel, jättemycket :-)

Ann sa...

martina: ja just det. det kom jag ihåg. jag gillar tegel. blir personlighet i hemmet. men det måste vara slitet o ruffigt. inte för tillrättalagd. absolut inte perfekt.
så snyggt mot enkel o vit inredning. annars känner jag att det blir för nytt o perfekt hemma.

du jag glömmer hela tiden att fråga efter lösenord till din blogg.
snälla maila mig på: tasstaylor@hotmail.com

kram på dig!


a-k: då är vi två!
kram

Hallakulle bygger bo sa...

Klart ni ska ta fram teglet i köket! Hur fint som helst. Lite rufft mot alla jämna ytor. =)

Ann sa...

hallakulle: jag skall försöka. vet egentligen inte vad det innebär. men tid har jag ju o vi har fått tillgång till huset. det står ju tomt o säljaren tyckte att vi kunde greja lite smått innan övertagandet. så jag skall börja lite lätt innan snickaren o maken sätter igång i januari.

precie min tanke- allt vitt o nytt mot ruffigt tegel. kan ju inte bli fel!

kram