2009-11-17

Gårdagens fotografering...

Igår kom en fotograf hit och fotade inför försäljningen. Jäklar vad vi hade städat och pyntat fint. Speciellt i barnens rum. Det var länge sedan man såg så mkt golv hos dom.

Jag tyckte att det blev så fint hemma och gick runt och tog lite kort. Var ganska nöjd med dom. Tills jag såg fotografens kort. Då raderade jag alla mina! Fy va tråkiga och "platta" mina såg ut. Vilken skillnad på fotograf och bra kamera!!

Är så glad att han tog så fina kort här. Nu hoppas vi att det skall locka folk oxå.




Jag köpte en sån här vit sak. Vad är det dom heter nu igen? Spelar ingen roll. Den dör nog snart ändå. Men målet är att den skall överleva 2 veckor och klara husvisningarna.





Hjärtan på tråd. Det är mer min melodi. Man kan ju knappt döda dom.


Imorgon får vi tillgång till korten och får se dom på riktigt. Igår var det ju bak på kamerans display. Då återkommer jag. Med fina bilder.

10 kommentarer:

maja sa...

Hej!
Jag har en liten fråga till dig ang. skräddare i Thailand, Phuket. Vi ska åka dit nu till jul och tänkte ev. sy upp en bal/festklänning till stora tjejen som slutar skolan i sommar. Har du någon koll på hur mycket det är rimligt att ge för en enkel balklänning el. klänningar över huvudtaget?
Maja

martina sa...

Vad synd att du raderade dina bilder, hade varit roligt att se, då får du visa fotografens bilder när huset ligger ute. Jag slänger iväg ett mail men bloggen handlar ju mest om lilla underbara Inez ;)

Emelie Wååg sa...

Vilken mysig blogg du har. Måste jag kolla in igen :) Kram Emelie

Lillan sa...

Ha,ha - cyklamen heter dem, cyklamen!
Tror inte de är så himlans känsliga för jag har två i köksfönstret som faktiskt överlevt i flera veckor....
Kram Lillan

Hallakulle bygger bo sa...

Jag vet...förstår inte hur fotografen kunde få så ljusa bilder i vår mörka lägenhet. Och snabbt fotograferade han också.
Du visar väl bilderna sen?

m a r i a k o d e n sa...

Hej!! Sorry att jag är världens sämsta bloggare.....

Men du, kan du inte hojta till mig när bilderna ligger ute på nätet...eller maila mig på mariakoden@hotmail.com?
Vill ju se! Du är min idol!

Hoppas ni har det bra...själv har jag börjat jobba igen å är helt slut, hjärnan är inte som den ska vara...men, snart är jag på banan igen!
Ha det bra! Kram på dig!

mamamekko sa...

Tack för fina orden om mina små illustrationer :) Självklart går det att ordna en abc planch till dig framöver om du vill ha en :) Men håll även utkik på bloggen framöver, kommer fler illustrationer snart!

Ska bli kul att se bilderna från mäklaren, vi verkar ha så fint hemma, helt i min smak

kram

Ann sa...

maja: va kul att komma iväg.
nej tyvärr kommer jag inte ihåg alls vad vi gav. vi sydde ju ingen klänning alls. men vi gick inte bara efter priset.
vi valde en som vi kände förstod oss o kunde bra engelska. han var nog inte billigast. men han kändes som en bra o duktig skräddare.
så mitt tips är att ta en du känner förtroende för och att det är ett pris DU känner dig nöjd med. det varierar inte så mkt. dom flesta håller ung samma priser.
i Thailand lovar dom mkt så se upp för en som lovar alltför mkt.
prata med folk på hotellet o se vilka dom rekommenderar.

ha en härlig semester!



martina: nej, inte synd alls. dom såg ut som om min yngste son hade tagit jämfört med fotografens.;)
tack för mailet. det är kul att följa dig o se hur ni har det.

kram


emelie: tack så mkt. kom du tebax.

kram


lillan: ha ha. jag fick verkligen hjärnsläpp o glömde namnet. tack tant för hjälpen.
jag har inga höga krav. bara att dne skall hålla ut 2 v.

kram o iväg o krysta med dig!!!!


hallakulle: precis!! han kom så tidigt som 8.45 på morgonen o det var regn o mörkgrått ute. men jisses så ljusa korten var. och så mkt han fick med på ett kort.
det skall nog bli fint.
och dom kommer upp här så fort jag får dom.

kram


mariakoden: äsch- du har ju legat för döden näsan ju!! så jag förstår att du inte orkar el. har lust.
jag som har tid hinner ju knappt. det är inte tidsbristen det är vad man skall skriva om.

jag slänger iväg ett mail i dagarna. har ju skaffat facebook nu ju.;)

kram kram


mamamekko: åh så kul om du kan sälja dom!! jag gillar att ha sånt nån man "känner" har gjort. lite roligare än att köpa från Ikea. det blir så opersonligt ju. med så mkt möbler o nya grejer hemma får man ta till med personliga tavlor.

jag skall hålla utkik på bloggen. som alltid.

kram

m a r i a k o d e n sa...

Finns på facebook...sök mig på sonensnamn+mamma@hotmail.com
(samma som din son...W)
tex: liamsmamma@hotmail.com

Kram!

Ann sa...

mariakoden: oki doki! en förfrågan är skickat.
kram