2009-10-01

Tvättid och bröllopsdag...



Förrut gick jag till vår tvättstuga. Blev lite arg över att någon tvättade på "min" tid. Jäklar människor som inte kan hålla ordning på tider tänkte jag. Jag gick till bokningsalmanackan och kollade för säkerhets skull att allt stämde.

Ooooppps- det visade sig att jag hade bokat in "torsdagen den 31:e september". Det finns ju inte!Och jag visste det så väl för att idag är det torsdagen 1:e oktober och min (vår) bröllopsdag. Tur att jag inte hade hunnit skriva "arga lappen" till den som tvättade!

För exakt 1 år sedan denna dag var på på Phi Phi-öarna på en weekendutflykt. Lite mysigare än dom resmål vi kollar in i år.


Vi bodde på The Cabana Inn. Bästa läget: precis vid havet men ändå 5 min in till "centrum". Vi toklängtar tillbaka! Trots att det är sönderturistat. Det var en mysig tid vi hade.

5 kommentarer:

hallakulle bygger bo sa...

Grattis!
Phi Phi hade jag heller inte bangat. 9 månader sedan vi var där...och bodde inte alls bra, men vad gjorde det när solen sken :)

Mari sa...

Hahaha!! Känner ingen det där med tvättstugan och tider fast vi har en otroligt välskött tvättis tack o lov!

Grattis på bröllopsdagen och det var visst lite skillnade på vändret sen förra året vid samma tid fast annan plats.

Snygga ringar förresten!!!!

Kramar!!

m a r i a k o d e n sa...

Grattis på bröllopsdagen!!!!!!!!

kram!!!

(är sjuk, ska gå å vila nu...orkar inte skriva nåt mer....)

Anonym sa...

hallakulle: ja just det ni var ju där. vi bodde uppe i bergen 1:a gången vi var där. så gången efter så var vi lata o tog närmaste stället.
och solen sken båda gångerna!



mari: jag brukar vara duktig (ganska iaf) på att hålla ordning
på tiderna så jag vet inte varför det blev fel. tur att det är bra med tider där. dom flesta har ju egna maskiner. vi med, men jag gillar att tvätta där. slipper tvätten inomhus.

kram kram


mariakoden: tack du! jag är oxå sjuk. och ene sonen. vi skall ut till helgen så jag måste bli friskt. käkar enchineagard nu för det.

krya på dig!!

kram

a-k sa...

Grattis i efterskott. Hoppas ni hade en fin bröllopsdag. Jag var i Alingsås torsdag kväll och gick ljusrundan :-)