2009-07-13

Helgen i bilder...

Måste börja med att tacka för alla fina och uppmuntrande kommentarer i föregående inlägg!!! Nu känner jag mig superpeppad att hitta på ngt anant att göra! Vad vet jag inte riktigt.

Nu om helgen som gått.

I lördags var det kalas hos svärfar för hans yngsta dotter. Hon är makens sladdissyster och fyllde 7 år. Hon har fått en häst iförskott som i vanliga fall bor på landet. Men i helgen hade svärfar ordnat fram hästen till barnkalaset. Väldigt populärt inslag för barnen kan man säga.

Nackdelen är att det blir svårt att överträffa detta inför kommande kalas.



Svärfar bor mitt i stan och en granne kom ut och undrade om hon såg rätt när hon såg en häst i trädgården. Visst var det det!

Här sitter vi och fikar på altanen. Det tyckte hästen var en trevlig idé och ville vara med när det vankades kakor. Jag pekar pedagogiskt ut platsen för var en häst borde befinna sig: på gräsmattan och äta gräs och inte i knät på mig.

I söndags var vi ute och åkte ånglok mellan Anten-Gräfsnäs. Kul tyckte barnen. Jag och maken tyckte det var helt ok. Men är man i närheten så är det ett bra utflyktsmål med en gammal borg och bra lekplats vid sjön att se och uppleva.





Lill-Busen har fått en liten skateboard av sin farbror. Hur söt är han inte på den? Men- det är svårt att åka skateboard konstarerades det efteråt.





4 kommentarer:

a-k sa...

Ja en häst är det nog inte många sjuåringar som får i födelsedagspresent. Himla söt var den också.

Har ni varit med kidsen på http://www.maritiman.se/ ? Om inte kan det kanske vara spännande att besöka en ubåt bl.a.

Ann sa...

a-k: tack för ditt tips!! tyvärr såg jag det efter vår utflykt.
det blev lek, naturhistoriska o bio. funkade fint det med.
men nu vet vi att maritiman är bra tills nästa gång.

kram

a-k sa...

Naturhistoriska är ju inte fel det heller, alltid spännande med den Malmska valen.

Ann sa...

a-k: du har varit där några ggr märker jag.
Vi köpte ett årskort till en massa "kulturställen" så nu skall vi bli kulturella. Det har liksom inte blivit av på många år. Småbarn gillar ju inte museer o sånt. Men nu börjar det bli intressant.

kram o trevlig helg!