2008-03-06

Hemma igen...

Efter en ofrivillig bloggpaus är jag tillbaks igen.

Vi har haft besök här av makens pokervänner och killarna har ockuperat datorerna men jag har låtit dom hållas. Vad gör man inte för att vara en perfekt värdinna?

Nu har männen försvunnit ut till havs, närmare bestämt Similian Islands för 3 dagars fiske/dykutflykt.

När maken återkommer är det då ett som är säkert och det är att JAG skall besöka spa/massage ställe.

Utan make och barn!

Vi är nyss hemkommna från Koh Racha där vi var i 3 dagar. Precis lagom länge utanför civilisationen enligt mig. Jag är en sjukt bekväm människa och att bo i en bungalow med endast fläkt i taket och el från 6 på kvällen till 6 på morgonen är precis vad jag klarar av.
Jag gnäller inte för det var jättefint där och vi tog det lungt och njöt av sol och bad.

Visserligen gör vi det varje dag men ändå....

Stranden där båten lade till. Fint men lite steningt (egentligen fullt med koraller). Många solstolar men inte så mkt folk. Absolut inga jobbiga strandförsäljare.

Vår lilla enkla bungalow. Bungalowen låg utspridda längs med stigar uppe bland berget med utsikt över viken och havet.

Familjen poserar på altanen där man skymtar den vackra utsikten.

På vår promenad på ö där vi letade efter en lugnare och finare strand stötte vi på några vattenbufflar längs vägen. Spännande tyckte barnen.

Efter tips från många att det fanns en underbar sandstrand begav vi oss iväg på en promenad. Vi gick länge och väl i värmen men tyvärr hittade vi "fel" strand. Det var tokvarmt och vi orkade helt enkelt inte gå vidare. På en restaurang där vi vilade upp oss bad vi om taxi tillbaka.
Det här var vad dom hade att erbjuda! Bara att gilla läget alltså!
Det finns ingen trafik på ön utan bara hotell/restaurangpersonal som åker moppar så var inte oroliga att vi har vant oss vid att åka så här osäkert!

Alldeles bakom kullen bakom våra bungalows låg denna helt öde strand med sandkorn som puder. Inga människor. Ingen båttrafik. Overkligt att inte fler hade hittat hit!

Det fanns både solstolar och parasoll att hyra. Parasollet behövdes definitivt för solen var så stark och sanden sååå vit. Trots solglassögon på så fick man kisa!

Lunchen intogs precis vid stranden på en enkel men mysig strandresturang.

Men som sagt: borta bra, men hemma bäst!

Editor sa...

Härliga bilder!

Vi har inga vattenbufflar, men däremot tre rådjur i trädgården igår.

Här hemma handlar var och varannan bogg om väntan på våren och lite lite värme. Jatack!

Editor sa...

"Blogg", såklart...

Tjohalia sa...

Välkommen tillbaka! Vilka härlig bilder du bjuder på, nu längtar man utomlands! Kram Sandra

Linda -Galleri Palla sa...

Tack för hälsningen!!!! Dina ringar låter såå fina :) Jag stod också o fingrade på typ sån som du beskrve, men sen hittade jag ju denna med TEXT på ;)

Njaee, gifta oss inom ett år är inget måste. Vi får välan se vad som händer :)

Ha det fortsatt gött! kram

Linda -Galleri Palla sa...

Ahh, ny o ny.. Jag har haft honom i några år ;)

Hej
Hittade din blogg när ni var på väg ner. Gillar den!
Var själv med familjen i Kata i december och har varit förbi ditt "hemma" så jag är omåttligt avis på er som tillbringar så lång tid där = läntar tillbaka så jag kan döööö!//B

Åh, vad underbart! Blir lite avis.. :-)

Solrosfrö sa...

Sluta! Jag vill ha värme, sol och vita stränder. Thaimat, singha och massage. Tänkte på er Ann i torsdags när vi köpte Thaimat :) Den smakade bra men inte som the real thing.
Imorgon drar vi upp till fjällen och upplever snö för första gången nästan den här vintern. Kram!

ThaiAnn; Hej! Vad kul att höra i från dig. :) Hoppas ni mår riktigt gott!!! =) Det ser så ut av bilderna. :) Vad varmt & gott det måste vara. *Avis*. Vi hörs snart igen. Segt med uppkoppligen! :( Kraam! (Malin Inspiration & design)

Mie sa...

Oooooo, har jag aldrig längtat efter sommaren så gör jag det nu! Vilken strand! Har helt glömt att jag brukar pusta när solen blir för stark;)