2007-09-12

Sticksugen

Nu för tiden vet jag inte riktigt vad jag skall skriva om.

I vanliga fall brukar jag planera inför höstmodet för mig och barnen. Även inredningen kan behövas "höstas" upp.

Nu planerar jag för att flytta och slänga.

Hur roligt är det att skriva om på en skala???

Nu till något roligt. För mig iallfall.

Jag skall börja sticka!

Japp- ni läste rätt!

Jag har varit ute efter ett par "ärmvärmare" men ej hittat några. Såg en tjej på bild hos Bon á Parte men tyvärr fanns inte "värmarna" att köpa.




Vad göra??

Sticka själv förstås! Hur svårt kan det vara med avig och räta??

Jag antar att jag kommer att få äta upp dom orden!




bilder: Bon á Parte

3 kommentarer:

Anonym sa...

MEN GUD SÅ SNYGGA HANDLEDSVÄRMARE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hur går det med förresten med börsen du skulle sy till mig...??
Jag sitter å väntar å väntar......=(
*snyftar*
Gonattkram!!!!

Solrosfrö sa...

Heja! Det var länge sedan jag stickade... I gymnasiet stickade jag mössor, västar och tröjor. Mmmh man kanske skulle ta och leta upp stickorna igen ;)

Anonym sa...

mariakoden: handledsvärmare heter det ju!!! Lät mkt bättre än "ärmvärmare" ;)
Sent in på kvällarna så syr jag den fina börsen. Men det är ju sömnad på hög nivå så det tar tid förstår du ;)


jessika: jasså du kan sticka så bra? Då är det DU som skall sticka ihop handledsvärmare och en sån cool mössa till mig ;)