2009-11-03

Inbjudan i mailbox...



Nästa tisdag skall jag träffa Sveriges bästa inredare: Mija Kinning från Bygglov. Hon är den enda av dom otaliga tv-inredare som inte har konstig smak och som jag skulle släppa in hos mig.

Hon skall prata om kök och ge inspiration. Detta med dryck och tilltugg. Perfekt! Skall genast ringa och boka så man får plats.
Här är från ett programm i våras. Så fint och mysigt det blev!!!







Jag älskade detta kök som dom fixade och skulle inte ändra på något! Jag tycker om allt det vita, nya i kontrast till gamla såsintrasmattor, ommålade plåtlampor och hemsnickarade sittbänkar som inspirerats av kyrkbänkar. Hon tar alltid tar hänsyn till familjens behov och försöker lösa problem. Till skillnad mot t ex. Simon&Tomas som alltid skall göra tvärtom och inte efter familjens behov. Nej- usch för dom och heja Mija ist!

6 kommentarer:

Mari sa...

Håller med dej fullständigt, människan är ju "normal" till skillnad från andra som vänder till det ist för att snygga till det men smaken är ju som baken:-)
Skulle inte heller släppa in herrarna hos mej, urk och definitivt inte Lulu Carter.

Ha en bra dag och hoppas du får tag i biljetter. KRAM!

Anonym sa...

Ann; Du får väl göra ett sånt väggordet och skriva, WE LOVE TV!! ;D

Äntligen någon som inte gillar Tomas & simon!!!! :D :D

Anonym sa...

Jag hade också gärna flyttat in i köket på bilderna! Du får berätta sen vad hon sa på föreläsningen.

Inspirera Mera sa...

Vilken härlig inbjudan!
Kram Sandra

a-k sa...

Simon och Tomas kan vara underhållande, men inreda hos mig hade dom inte fått heller :-)

Ann sa...

mari: hon känns normal o lyssnar. kanske gör hon inga spektakulära förändringar eller liknande. men hon gör fina, varma hem.
skall bli kul att se vad hon kommer att prata om.
lulu tyckte jag var bra förut men nu är ser man bara hennes ankläppar och hör rasslet av alla armband. ;)

ha det fint!


malin: absolut skall jag göra det. kanske vid ytterdörren så alla vet var vi står ang. tv.;)

kram kram


hallakulle: ja det köket är ju bara så härligt. blandningen av gammalt o nytt är bäst.
jag återkommer givetvis med rapport.

kram


inspirera/sandra: ja- visst är det? skall bli så kul. särskilt i lilla staden där inga kända nånsin kommer tilll.

kram



a-k: jo dom är underhållande för man slutar aldrig förvånas över hur fult dom kan få till det.;)
ibörjan var det kul, men nu känns det som om dom försöker övertäffas sig själva i fula saker.

kram kram