2009-07-02

Depp, depp, depp...

Depp, depp, depp

Och åter depp. Jag är lite (ganska) deppig just nu. Som tur är gäller det inte sjukdom eller något riktigt viktigt. Det gäller ett hus som vi med spänning såg fram emot att gå på visning på. Med vägledning av alla bilder och beskrivning så gillade vi detbåda väldigt, väldigt mkt.

Men säg den glädje som varar. Imorse ringde mäklaren och meddelade att det inte blir ngn visning!!!Det var en spekulant som ringde och erbjöd ett pris på 300 000 över utgångspriset till köparen och han (en gammmal farbror) tackade ja!!Han ville bara ha huset sålt o ville slippa visning.

Så fruktansvärt snopet alltså!!!!

Nu är jag så arg för att jag inte gjorde samma sak och var fräcka och tog chansen! Vi brukar tänka utanför ramarna men jag trodde aldrig att det var en äldre herre som bodde där av inredningstilen att döma. Jag trodde det var en barnfamilj som ville ha ut så mkt som möjligt genom försäljning.

Så nu deppar jag. Säg inte att det kommer fler bud och att det inte var meningen med huset. Det var meningen men nån snodde mitt hus mitt framför ögonen på mig!! Jag låter lite bitter jag vet men jag HATAR att inte få som jag vill. Dessutom gick huset till ett pris vi var beredda att ge.
T o m ännu mer.

Jag lipade nästan när jag pratade med mäklaren och hon tröstade med att papprena inte är skrivna ännu så man veeeeet ju aldrig. Så nu är jag så obuddistisk och önskar dom inte lycka till med banklån!

Hann spara några bilder innan huset "försvann". Det var det perfekta huset till ett ganska bra pris!!




Ser det här ut som ett hus för en gammal farbror som bara vill ha sålt och inte vill ha visning tycker ni??? Jag tycker då inte det.

Nej- nu skall jag sova och vakna upp på bättre humör.

6 kommentarer:

Mari sa...

Nä fy va trist, skulle oxå vara skitförbannad. Ring upp gubben och bjud över, pappren var ju inte skrivna ännu. Va lika fräck tillbaka. Huset ser ju superfint ut en gammal gubbe verkar konstigt men det går ju att kolla upp. Annars får du utöva voodoo på huset, det gjorde grannen på sin chef när hon blev uppsagd:-).

En vacker dag dyker huset upp som är ämnat för Er men det kan ta tid.

Hoppas du sovit gott och lugnat ner dej.

Kram!!!

a-k sa...

Nej verkligen inte gammal-farbror-stil. Vet precis hur det känns annars. Vi hittade en lägenhet för ett tag sedan som var så rätt på alla sätt för min Mamma och samma sak hände där. Det värsta var att priset som dom erbjöd inte var speciellt mycket mer än utgångspriset och det fanns utrymme att bjuda något mer från min Mammas sida. Usch ja, man blir verkligen så besviken så man nästan lipar, håller helt med. Inte mycket till tröst för dig just nu.

mamamekko sa...

Ååå fy vad trist. Förstår verkligen att du känner dig depp. Hoppas att de inte får låna pengar då ;)
kram kram

Ann sa...

mari: jag har fortfarande inte kommit över det. jag tror säkert att det kommer fler hus men detta låg PERFEKT oxå. Nära stan, sjön o barnens skola. Och allt var redan färdigrenoverat till ett så bra pris!! DEt var ett "kap". Fle fina hus finns men inte till det priset.

men men sånt är livet o jag skall inte gräma mig mer nu.

kram o härlig helg!!


a-k: nej men har ni oxå råkat ut för sånt här. mäklaren sa att det inte brukar hända.
det värsta här är oxå slutpriset. det var nämligen ganska lågt för huset i det området så jag tänkte att det var lite lockpris för det var definitivt värt mer om man jämför med marknaden.
men nu ser vi fram åt igen o tar nya tag.

kram kram

mamamekko: usch jag. trist och depp. så jag råder dig att tänka på att vara så där fräck om du ser ngt du vill ha. man vet ju aldrig...
jag kommer iaf att alltid fråga om dom vill sälja till fast pris from nu.

kram o ha det!

Anonym sa...

NÄÄÄ!! FYYY så ledsamt för er. Jag förstår att besvikelsen är STOR!!
Trist när det var ett sånt kap och perfekt läge. :( Skönt när det var i så pass fint skick med ju.

Jag håller tummarna för att ni hittar ett bra objekt snart. Vi får hoppas att det var "meningen", jag förstår att det är svårt att tänka så för er just nu. Men kanske det "rätta" huset väntar. :)


Peppkram! /Malin I&D

Ann sa...

malin: jättetrist!! det var så mkt som var bra med huset. bra pris, rätt läge o helrenoverat på ett ganska neutralt sätt. man behövde bara sätta personlig prägel på det. men det var nån som var före o var fräckare!!
synd att det inte var vi.;(

kram