2009-06-12

Varför?

Varför är det mesta jag vill ha från Ikea slut?? Varför fortsätter dom tillverka Billy och Klippan år ut och år in men tar bort dom coola sakerna????


Men dom coola sakerna är kanske coola för att dom säljs under begränsad tid? Och om jag var lite mer uppmärksam på vilka grejer som är coola och köper dom i tid så skulle inte detta vara ett problem?


Gungan Svinga som skulle passa så bra till barnens rum. Eller till en stor veranda....

Lampan Lakene har jag letat dagligen efter på Blocket. Verkar bara finnas under "önskas köpa" där nuförtiden.





Stolen Gottfrid har jag oxå haft ett gott öga till.(Vilket uttryck va? Man kan ju tro att jag är född på 1800-talet) Enkel och retrocool. Tänk den omklädd med Josef Franktyg. Men jag tror att teakstolar kommer att funka minst lika bra.


Trevlig kväll på er!




4 kommentarer:

m a r i a k o d e n sa...

Tja bästa tjejen!!! ;)
Fina saker du önskar....jag har faktiskt lampan å den är en favvo!

Gissa vad vi gjort idag på examen? Direkt efter vi kom hem fr skolavslutningen åkte vi till luleå, insåg att Njäää...vi drar till Haparanda o Ikea! Så det gjorde vi hela bunten. Shoppade loss på matburkar, mikrovågslock,lampskärm o en cool matta. mattan är jättefin, vit med en massa mönster på. Inte gryllig men ändå mönstrad. Tror att du vet hur den ser ut. Vi har ju rätt lika smak....=)
398,- kostade den....(kan inte lägga ut bilder fr den här datorn jag sitter på!!! )

Ska städa o rulla ut den nån dag.

När kommer han hem då? Själv älskar jag att vara ensam hemma!!! Men det är klart, när kvällen kommer o det mörknar eller det flyger in en geting så då önskar man att de var hemma igen....

Hur går det med huset då?


Kram, kram!!!

Hildur sa...

Ja visst är det typiskt att man ska komma på vad man vill ha, alldeles för sent. Hoppas du finner vad du söker! Trevlig helg!

Mari sa...

Ja du så är det nog...vissa saker försvinner och det finns nog en anledning till det...skulle ha golvlampan Knappa och vips var den borta ur sortimentet likaså bordet jag köpte till mej men dottern la beslag på. Stod där med lång näsa.

Tyvärr blir priserna skyhöga för dessa saker sedan på marknaden när de bara gjort i ett lite antal...
Bara at leta vidare vännen min en dag kommer du att hitta lampan.

Kram och ha det så gott!!

Ann sa...

mariakoden: Behöver jag säga att jag är avis på din lampa??? Lust att sälja eller?? Du vet vem som bjuder bäst om du behöver lite cash!;)

Skall bli spännande att se mattan. Jag tror jag vet vilken matta du menar. Jag kan hela Ikea utantill. Maken förundras över att jag kan namnen på typ nästan alla större möbler. ;)

Jag gillar oxå att vara hemma själv men inte på kvällen o natten. Maken den lille lyxliraren bokade bort sig i 2,5 vecka!!! Men tiden går fort nu o nästa vecka är det kort vecka! Yeah!

ha det bra o ta hand om dig!

KRAM!!!




hildur: för det mest förälskar jag mig direkt i ngt men vet inte var jag skall ha saken. när jag kommer på det så vips! varan finns ej i lager!!! man kan ju inte köpa allt man gillar för så mkt plats finns inte.;)
Men jag söker vidare o det är ju kul det med!

trevlig helg på dig oxå!




mari: Jag vet att det är det som är roligt att man har ngt från Ikea som inte finns överallt. Men ibland blir det frustrerande när man känner- den skulle passa perfekt! Och som du säger så är priserna sjukt höga på Tradera/Blocket. Just nu kan jag nog visserligen betala mucho för Lakenelampan. Den vill jag verkligen ha! Kan säga att jag har taklampan på G. En affär här i stan har dom o jag har sagt att om du byter ut vill jag köpa.;)
Man får inte vara blyg!

kram o trevlig helg!