2009-01-16

Jo då- det går framåt...

Var inne i huset igår och kom faktiskt ihåg att ta med kamera och fota lite. Sedan letade jag som en galning efter sladden mellan kameran och datorn. Borta överallt! Grrr- jag blir helt tokig på det här med datastrul. Antingen funkar inte det mobila internet eller så är kameran eller sladden borta.

Förklarade mitt dilemma för maken och han berättade för mig att jag kan ta minneskortet och stoppa i datorn direkt. Utan sladd!!

- Ahmen- varför i herrens namn har du inte sagt det här tidigare?????
- Men det har jag ju gjort svarar maken. När kameran var ny gick jag igenom sånt med dig.

Jomen tjena, sånt kommer jag väl inte ihåg 1/2 år senare eller??`

Lite bilder från byggröran. Nå- vad tror ni? Kommer det att bli klart nu i helgen?

Nya diskhon och nya kran.

Nya bänkskivan på plats. Grafitgrå med raka kanter.

Nya trappan som är platsbyggd i ljus ek för att ta så liten plats som möjligt i hallen. Leder upp blivande sovrummet/kontoret.

För 1 månad sedan var det här en kall råvind. Nu är det isolerat och snickaren sätter upp dom väääldigt försenade fönstren innan det är dags för tapetsering och golvläggning. Rakt fram där snickaren står skall vår säng stå. Vid det andra fönstret till vänster skall vi ha skrivbord.

Längs hela väggen till höger har vi byggt in Faktum köksskåp. På det här sättet utnyttjas den låga höjden allra längst in. Spar både plats och ger ett snyggare intryck.

Kaklet i badrummet är oxå uppe nu. Jag är så nöjd med tanke på vår budget. Det är verkligen en sån tur att jag är en enkel tjej som gillar vitt och enkelt.

I vardagsrummet står diverse saker i väntan på att sättas upp eller slängas. Förstår ni att vi inte bor i huset? Nej- ärligt talat så är det inte så illa som det ser ut. Det värsta och tyngsta är gjort och nu är det bara lite kvar.

Trevlig helg på er!




8 kommentarer:

Anonym sa...

Så kul att få se bilder och vilket projekt, inte trodde jag att det var så mycket.......vinden och allt. Blir ju perfekt att inreda vinden för att få mer rum och superbra förvaring.

Håller med dej, tur att man är enkel av sej då behöver det inte kosta skjortan.

Härligt att få flytta in när allt är så himla fräscht. Avis, klart jag är......skulle vilja ha snyggare i badrummet än grisrosa/aprikost eller vad det nu är för färg på golvet. Får börja tippa eller nått så det kommer in pengar. Fast funderar på att höra vad det kostar att byta mattan ändå.

Håller tummar och tår att det blir klart jättesnart.

Kram och ha en bra helg!!

mixatofixat sa...

Vilken snygg blandare, ser ut som våran här hemma!! Vad praktiskt med dom inbyggda skåpen, smart! Smarta förvaringslösningar kan man inte få för många av! Lycka till med bygget! Trevlig helg!

martina sa...

Bra att du kom ihåg kameran, jag bara ler åt all renoveringsröra men nja ni får nog vänta någon extra vecka kanske med att flytta in, fast dem är rätt kvicka!

Vilken yta på ovanvåningen, jag är säker på att allt blir skit bra... är såååå nyfiken på det färdiga resultatet!

"M" sa...

Gud så spännande! Ert sovrum kommer att bli såå fint! Och smart med de inbyggda skåpen längs med väggen! Köket ja, allt kommer att bli toppen! Ta mer kort! :-)
Kram kram

Anonym sa...

Hej! Vad kul att få se bilder!
Ser ut att bli kanon ju. Gillade lösningen med faktumskåpen!!
Hur känns det nu?! Längtar du tills du får sätta i gång och piffa?! :) Såklart, dum fråga. :)


Ha en fin kväll! KRAM Malin Isnpiration & design

jennyk sa...

Det kommer bli väldans snyggt sen när allt e klart!

Ann sa...

mari: du- det trodde inte jag heller från början.;)
saker och ting bara "växte". Allt som är kvar från huset är kyl o frys...
Ja- visst är det tur att man har enkel smak. Ärligt talat tror inte jag att renoveringen skulle ha sett så värst annorlunda ut om vi haft större budget. Jag lägger pengarna på möbler o prylar istället.

Ang. badrumsmattan så har jag hört folk måla. Det var nån i bloggvärlden som målade o det blev väldans snyggt. Eller lägg såna där träplattor. Inte så billigt precis, men kanske kan man fynda?

kram o må väl!!


mixat o fixat: såklart att du gillar blandaren om du har likadan;)
Bor man "trångt" så får man försöka tänka efter för att utnyttja alla skrymslen o vrår.

kram


martina: jasså du ler åt vårt kaos?? ha ha- det kanske jag gör en dag oxå.;)

kram


m: jag tror oxå att sovrummet kommer att bli kanon. lite ovanligare lösning är alltid kul.
dessutom skall jag ha liggande panel vid sängändan så du har.
så snyggt o lite personligare. radhuset är så tråkig i utforminingen så man får sätta egen personlig prägel.

kram


malin: tack så mkt! man lär ju sig att lösa förvaringsproblem genom att kolla in hos andra. många tips som skall förverkligas.
pynt känns vääääldigt avlägset nu.
allt vi vill är att flytta in, så får vi se.

kram o må väl!



jennyk: ja - vi får hoppas det så mkt som vi har hållit på och grejat.

kram

Anonym sa...

Vad kul att få se lite bilder! Klart i helgen?! Ja, det är väl bara en definitionsfråga på "klart"! :-)