2009-01-19

Bad i Borås...

Igår tog vi "ledigt" och åkte iväg till Borås badhus. Jag badade inte utan åkte vidare till Knalleland. Tur var väl det för barnen och maken frös så dom hackade tänder. Nu berodde det inte enbart på att vår familj är van vid sydligare breddgrader utan även dom andra i vårt sällskap frös oxå.

Som sagt så var det tur för jag är världens badkruka och badar mkt sällan. Vill ha fisljummet när jag badar och det är det inte så ofta i Sverige.

Istället passade jag på att kolla i affärer och lite rea-saker åkte med hem från främst Lagerhaus. Fasiken vad mkt roligt det finns i den affären.


Något som jag tycker är väldigt kul att handla är kökshanddukar. Det finns så mkt fint nu och jag slog till på några. Det livar upp mkt till ett vitt kök. Men nu funderar jag på att kanske sy kuddar av dom. Eller rama in. Vi får se...



I några månader har jag spanat in ett par skinnstövlar från Wedins. Igår hittade jag dom. Vinröda med dragkedja på utsidan och lagom hög klack. Och ursnygga. Och bekväma. Och till halva rea-priset! Hade dom funnit i svart hade jag slagit till på dom oxå. (Om nån ser ett par svarta 37:or så hojta till!)





8 kommentarer:

martina sa...

Jag är också en mega badkruka! Jag hade velat ha äppel & päron kökshanddukarna från Lagerhaus, men det är 10 mil till närmsta butik det hade blivit dyra kuddar... tvätta dock inte deras haddukar för mina blev helt dassiga!
Halva reapriset det var inte dåligt!

Anonym sa...

Jag älskar kökshanddukar också! Kul och inte va ensam =).

Lagerhaus har precis öppnat här i stan (helsingborg) får dit och kolla in allt fint du hittat!

Anonym sa...

Lagerhaus har mycket häftigt, tyvärr finns den inte i vår stad trots att den är relativt stor.
Superläckra handdukar. Brukar oxå besöka Knalleland i Borås när jag åker förbi. Finns några goa affärer där.

Har oxå fyndat stövlar på Wedins för halva reapriset, de ska ju byta och heta Eurosko nu därför rear de ut, helt perfekt.

Läckert med dragkedjan på utsidan.

Har använt mina varje dag sen jag köpte dem. Lite grövre modell än dina, fanns inte så mycket kvar tyvärr annars hade jag kunnat kolla. Tror t.om de slagit igen nu.

Här ska inte hända så mycket idag för jag ska jobba kväll fast jag skulle jobbat dag så förmiddagen blir så jäkla kort.

Kan ju inte sätta igång och slipa nu 5 över 5 på morgonen så jag sprayar mellan kommentrerna jag håller på att lägga in. Ska se om jag kan ta en tupplur sen.

Ha en goer dag och kram!!

Anonym sa...

Jaaaaaaaaaaaaaa, visst finns det mkt kul på Lagerhaus??? En av mina favvoaffärer och man är där så sällan. :( Fina saker du har hittar. Bliv grön av avund. :) Den där My home is my Castle texten tänkte jag göra en tavla av och ha i hallen. :)

Får se, man tänker så mkt, föör mkt. :)


Må så fint! Kramis Malin
(inspirationodesign)

Linda K sa...

vad trevligt, grattis till god shopping :)

Ann sa...

martina: skönt att höra att fler är badkrukor.

äppel/päronhanddukarna är superfina och jag vet inte varför jag inte tog dom... kom väl av mig av shoppingeuforin (utan man o barn dessutom);)

bra tips om att inte tvätta. det får bli tavlor av dom.

kram

malin: kökshanddukar är ett billigt sätt att fräscha upp.

lyllos dig som har Lagerhaus i din stad!

kram



mari: va konstigt att den inte finns hos i din stad.
jag har som tur är bara några mil till både Gbg o Borås. Men ibland är dom milen långa o jobbiga dock;)

Jag har sett om Euroskors uppköp av Wedin. Bra för mig som fick mina "drömstövlar" till superlågt pris (250kr)!!!

Ha det så bra!

kram kram!!!



malin: du har rätt: det får blir inramning av den gula handduken!
det är verkligen en superkul affär att gå runt i. visar fynden när jag packar upp.

kram



linda k: tack kära du!!

Anonym sa...

God förmiddag!!

Här målas det för fullt....

Jag har en vit ram till min plansch. Så nu är det bara fram med sprayfärgen, så vips har du en vit......

Ha en bra dag!! Kram!

Måste måla vidare nu, jobbar ju imorgon och hela helgen samt måndag.

Ann sa...

mari: ah- det var som jag trodde. det ser så mkt coolare ut med vit ram.
Men frågan är oxå: VAR spraymålar du?? Maken fick nästan panik när han hörde att jag ville spraymåla kontakterna inomhus. Svart sprayfärg o bara vita väggar inne. Det var inget bra sa han. Vi har ju garage men jag får en känsla av att du gör det inne.
Tips!!! Jag har annat att spraymåla trots att maken köpte svarta kontakter nu för att bli klar med köket.

kram o lycka till!!

Åhhh- så spännande med ommålning!!