2007-10-17

Det här går inte jag på en gång till!

Söt liten bebismage här!


Och även här!

Går på vad?
Jo- myten om den söta lilla bebismagen så klart!
Så här snygg kan man ju se ut. Blev för en mikrosekund lite sugen på en liten söt bebismage men av egen erfarenhet vet jag att jag INTE ser ut så där när jag är gravid.

Själv såg jag mest ut som en tjockis och gungade/vaggade fram redan i 5:e månaden.
Och det där med att man kan ha sina vanliga byxor fram till 8:e månaden bara man inte knäppte översta knappen är ha ha ha för mig.
Jag fick ha mammakläder redan i 3:e månaden. Eller makens myskläder.
Vi hade i slutet av graviditerna nästan samma storlek.

Har oxå hört talas om folk som har turen att bara gå upp 6-8 kilo
Hur gör ni/dom?? (som den här bibliotekarien med sin pyyyyttelilla bula)
Själv gick jag upp +30 kilo!!
Eller rättare sagt: jag slutade väga mig då!
What´s the point liksom??
Men man vet ju aldrig, det kanske inte blir så nästa gång...hm...hm...


bilder: här och där på google.se

7 kommentarer:

Anonym sa...

...jag gick upp 45 kg......med tvillingar....såg fördjävlig ut....hade nästan havandeskapsförgiftning så jag fick ligga i sängen i 5 månader...vände jag mig från hö till vä sida så fick jag hög äggvita å fick åka in på las...TYP så hade jag det......=(
Jag samlade så mycket vätska att jag blev förlamadi ansiktet, vattnet tröck på några nerver....å sen fick jag graviditetsutslag så hela jag var prickig...å när jag var i fjärde mån undrade alla att "Ska du inte ha närsomhelst"?? Näää...fem mån kvar...
Där der du. jag vann!! (det är så kul med alla mammor som diskuterar förlossningar....å den där LINDAK. Värsta sötaste kulan!!!!!!!, eller mandarinen kan man hellre säga va?)
Jo det är klart jag tänker på dig för du har så bra smak!!!
Nu ska jag fortsätta bloggpausa men jag drömde att man blogg var "kapad", den hette Kaninbloggen å det fanns bara fula bilder från Ryssland i den......=(
Å nää...inget mail...buhu, du kanske gjorde sommig, jag skickade ett mail till tinaminastina å postade det till sambons moster!!!!!!
!!!!!!!!!KATASTROOOOF!!!

Säg till när jag kan kolla dina möbler på blocket!!
Ha det bäst!
K R A M ! ! ! !

Anonym sa...

Halloj!
Jag har skaffat mig en alldeles egen "inrednings"blogg. Har länkat till dig. Hoppas det är ok, annars får du höra av dig!

Linda K sa...

du är ju rar, men jag måste faktiskt säga samma sak. gillar inte direkt själva graviditeten (förutom när man känner beben röra sig där inne, det är ju mysigt), jag får inte heller nån sån där söt liten kula, belive me när jag säger att detta bara är början. att gå upp 8-9 kg det är ju skitsnack! jag slutade väga mig efter 16 kg senast...

Anonym sa...

Lilla frugan överdriver lite.
Med första barnet var det mycket men med det andra hade hon bara lilla söta bulan. :)

Jag tyckte du var vacker varje dag båda gångerna iaf.

Vi hade inte samma storlek på längden måste jag också tillägga. Du blev inte 30cm längre när du var gravid. (Vill inte ha någon skall tro att jag är 160cm)

Puss
Maken

Anonym sa...

Jag håller med maken.
Du såg faktiskt precis så chic ut som dessa tjejer på bild.
Du såg precis ut så som alla vill se ut när de är gravida.
Ursöt!!!
Snacka om fel självbild här alltså....
Maken har rätt, även om han verkar ha lite komplex för sin längd på 1,65 m... he,he!
Kramelikram

Mys liv och hem sa...

Här är en till som INTE hade en liten gullig mage.Jag gick upp 30 med första och 25 med andra.Sjökapten ute i stormig vatten ,,,det var jag när jag gick...och jag var så ARG på de med små magar.Tålde dom inte liksom ;-)Ha det bra

Anonym sa...

mariakoden: oh jissis alltså!! Ok då du vann! Överlägset!! Du hade alltså inte heller en liten mini-bula?
Din graviditet lät inte heller som ngt man berättar på info.träff för 1:a gångs gravida ;)
Jag var STÄNDIGT hungrig så det var väl inte så konstigt att jag gick upp så mkt i vikt. Konstigt att det bara kom ut en 4-kilos bebis när man går upp + 30 kilo?
Fattar inte när en del klagar över att dom gått upp 10 kilo.
My god- vad är det??? Typ normalt bara!
Kaninblogg med ryska bilder? Hmm- låter ju lite intressant. Googla lite, det kanske finns en sån blogg ;)
Fattar verkligen inte vart mailet har tagit vägen? Visserligen höll jag på att maila till Bonniers o sade upp mina prenumerationer, kanske fick dom ett förvirrande mail från mig... ;)
skall skåpa ihop ett nytt snart.
Mina saker på Blocket är inte så intressanta mest sånt vi inte vill ha kvar och tar för mkt plats men ok då jag säger till!!
kram o vila dig från bloggandet så hörs vi via mail!!!


linda p: nej men gud va kul!!! skall titta in och du jag blir bara glad om du länkar!!!


linda k: men hallå, man ser ju knappt att du är gravid!! själv gick jag i mysbyxor mest vid ung. samma tidpunkt som dig. Jag kunde inte ha ngt som spände över magen. Den kliade hela tiden.
Fast bebissparkar är mysigt, annars är jag inte heller ett fan av att vara gravid. Tyckte inte om att känna mig så orörligt och "hjälplös" typ att jag inte fick gå i stegar el. måla och greja. Frustrerande!!
Skall bli spännande att se hur stor "bulan" kommer att bli.
Typ Globen eller ngt sånt ;)


jesper: men baby, du var ju hemmablind. Du såg ju inte hur stor jag var och du var ju bara glad över att jag jämnt ville äta. 2-3 middagar/dag passade dig perfekt!!
ooops- glömde jag nämna att det skiljer 30 cm mellan oss på längden? ;) Skall genast sätta det i bloggen!!
love u!

lillan: Du såg nog inte så mkt av mig i 8-9:e månaden för då var jag mest hemma i myskläder och åtkopiösa mängder. Ok- med Hugge då gick jag nog bara upp en 25 kilo men det är mkt på 1,60 cm. Tack kära du, men jag såg rolig ut.i know!! Dom på jobbet skrattade varje dag när jag baxade mig ut ur bilen!
he he - förstår inte varför det är så viktigt att berätta att han är 1.65 cm!! ;)

mys liv: ung. samma viktuppgång då! Jag trodde i min enfald att jag skulle gå upp 10-12 kilo som det stod var "normalt" så jag blev såååå chockad när jag gick upp hela tiden o hatade när jag skulle väga mig. Det kändes så konstigt att gå UPP i vikt hela tiden. Men det är ju bara normalt.
Det är ju tur att det kommer ut såna godigar som gör det mödan värd ;)