2010-02-26

Löste sig till slut...

Fick ingen kompensation för min trasiga poster som vår brevbärare hade haft sönder. Var och klagade och dom höll med om att brevbäraren hade gjort fel, men däremot kompenserar dom ALDRIG brev! Endast för rek.

Men dom lovade att "skälla" på brevbäraren och jag fick några frimärken i kompensation. Yeah- det känns ju bra. NOT!!!

Men sån tur att gulliga och duktiga Katrin kompenserade mig iaf. Läs hennes fina och inspirerande blogg om ni inte hittat dit ännu.






NU förstod brevbäraren att man skulle lägga en avi i brevlådan om brevet är för stort.



Hel och ren kom den fram. Skall bara ramas in.



Som extra kompensation fick jag två små söta illisar av Katrin. Dessa (och givetvis fler saker) finns att köpa på Signerat.



Så här ser den ut inramat. Gulligt va? Ett till varje barnrum blir det. Eller till köket. Denna är nog garanterad brus- och reklamfritt.;)


Nej, nu är det till att släppa in nästa gäng i nya huset. Leverans av nya köket idag!!

10 kommentarer:

Alexandra sa...

Vad bra att det löste sig.Gud,vad söt den lilla postern var,och till ett bra pris såg jag.Finns kul och bra saker på signerat.kraam!trevlig helg!

Therese sa...

riktigt coolt, jag har mailat om linnet till dig nu, hej så länge och tack för tipset, jag köpte en stl.1 och har 0 till salu

Yvonne sa...

Vad spännande med köket, ser fram mot att få se vad det blir, säkert ursnyggt. Lycka till med nya jobbet. Kram Yvonne

Unknown sa...

Hej, och va skönt att du är nöjd. Tack för dina fina kommentarer. Och kul att du gillade mina mentala radioapparater. Kram Katrin

Ylva sa...

vilken superfin alfabetsposter!

mamamekko sa...

Superfin ABC och de andra illisarna var ju hur coola som helst!
Kram

Ann sa...

alexandra: ja skönt att det blev bra. och bra att hon hade skrivit meddelandet till brevbäraren.annars kanske det hade blivit fel igen.

kram kram


therese: har mailat dig med.

hej hej


yvonne: köket är verkligen spännnande. fast ändå inte. ungefär som vi har nu med små justeringar.
vitt, rostfritt och gångbart i många år tror vi.

kram



katrin b: tusen tack för dina fina illisar!!
jag är så glad o nöjd!

kram


ylva: visst är den? skall bli dopgåva till en liten tjej. hoppas komma iväg o köpa ram oxå.

kram kram


mamamekko: tack du! finns ju så många och den här blir nog bra till en tjej.
skall bli kul med din webshop. ser så fram emot lite fruktposters!

kram kram

Lillan sa...

åh, vad fin den är!

a-k sa...

"Vi har gjort fel men vi tänker ändå inte kompensera" absolut det sämsta jag hört på länge. Tur att det löste sig på annat sätt utan Postens hjälp. I vårt hus "glömmer" dom låsa våra postfack ungefär en gång i veckan i snitt och Posten och Citymail skyller på varandra. Inte så kul att det står öppet när man får små paket i facket ibland. Jättefin var postern i allafall!

Ann sa...

lillan: visst är den? skall bara hitta en ram innan dopet.

kram


a-k: ja visst låter det helkonstigt att erkänna? men som policy så är det alltid blankt nej på kompensation. spelar ingen roll om brevbäraren har gjort fel. typiskt statligt!
visst kunde jag lämna in en klagoanmälan, men det var typ lönlöst sa hon i kassan.

men tur att det löste sig ändå.

kram kram