2009-09-17

Fin och enkel matta önskas...

Vi har letat (ganska så inaktivt då) efter en matta till vardagsrummet. Jag har velat ha en ganska enkel och diskret sak så att inte mattan tar över hela rummet som Ernst skulle ha uttryckt det. Helst en randig så att alla kak/kaffe/saft-fläckar inte syns på en gång. Har inte hittat någon som jag gillat. Men den här ser ju fin ut. Billig är den oxå.



Tror ni denna passar till en brun Karlstadsoffa? Mattan heter Lönn, kostar 249 kr och kommer från Bolagret.





6 kommentarer:

Anonym sa...

Ann; Jag känner igen det där med att inte hinna med. Får ju mina ryck men ofta är jag så frustrerad för jag har SÅ mycket idéer som jag vill genomföra. Men som sagt, tiden krävs och även PENGAR. :S Så man får väl försöka att vara glad för det som väl görs här hemma. :) I helgen kommer förhoppningsvis stringhyllan upp. Som jag har längtat efter den. :)

Ha en supermyyyysig helg vännen! Kram

Ps, har förresten fått tag i en kakaoögonbricka. :D

Snygg matta!!

/Malin I&D

FURNISH.etc inredningsblogg sa...

Denna matta tycker jag är jättesnygg! Enkel och fin! Tror den passar utmärkt till er soffa.

Tack snälla du för din jättefina kommentar inne på min blogg! Värmer ska du veta! :)

Önskar dig en kanonhelg nu! Kram Emmy

karola sa...

Ser ju fin ut :)

Ann sa...

malin: ja tänk om man hade all tid och hur mkt pengar som helst?!
Fast då hade man väl haft ngt helt annat som "problem" eller hur?;)

Ja- att få upp grejer är inte så enkelt som man kan tro. Dom små grejerna har en tendes att bara bli liggandes. Vi fick upp lampor i v-rummet o barnens rum förra helgen. Det tob "bara" 1/2 år!;)

Kul att du fick tag på brickan!!!! Bloggar är bra att ha!!

kram o trevlig helg!


emmy: jag får väl ta och ge mig iväg till Bolagret snart. Har bestämt att jag snart skall iväg på en liten "inköpsrunda" och köpa alla småsaker jag vill ha.
Skall bli kul.

kram o trevlig helg!!


karola: ja den ser iaf fin ut på bild. jag är tvärtom mot andra en som INTE vill ha en lurvig matta.
inte för att det inte är snyggt utan för att dom billiga luddar så o dom dyra är FÖR dyra och jag kan inte bestämma mig för vilken färg jag vill ha.

kram o härlig helg!

Mari sa...

Den ser väl helt Ok ut och vilket pris sen då, bara att hysta iväg när man tröttnat eller den blivit för skitig utan dåligt samvete.

Har en svart ryamatta eller vad det kallas i rummet och den luddar inget och är jättebra, billig på Rusta.

Ha det så gott och kramen!

Ann sa...

mari: tack för tipset! Luddfria mattor vet man ju inte om förrän man har köpt hem o testat.
problemet är att v-rummet inte är så stort o vi har redan en brun hörnsoffa. hela rummet känns redan "trångt". det är därför vi inte har haft en matta hittills för det får inte bli en stor mörk klump vid soffan.
därför ville jag ha en neutral enkel matta.

kram o ha en fin söndag! här skiner solen o man får passa på att njuta!