2009-02-25

Lördagskväll och lite blandade bilder efter önskemål...

Jag och maken har efter moget övervägnade kommit fram till att helgerna skall gå åt till att fixa färdigt smågrejer här hemma.

Och nej- vi brukar inte vara så här präktiga! Snarare tvärtom. Men tanken är som sagt att vi skall försöka fullfölja listan (åh ja- vi har en lista oxå) men dyker det upp roligare saker så gör vi hellre den roliga saken.

Hade inte tänkt att visa bilder (inget är ju ändå färdigt) men en viss Mariakoden fyller ju år idag och ville se lite bilder härifrån. Så här kommer lite mixade och icke stylade bilder från lilla radhuset.


Testar att ha nya lampan i barnens rum. Tja- vi får se om den skall vara där.



Har äntligen fått upp gardinstången i barnens rum och satt upp gardiner. Eller satt upp gardiner är väl att ta i. Jag har bara nålat upp dom för att se hur jag skall ha längden. Skall lämnas över till mamma för sista touchen (alltså att sy o stryka). Min ursäkt är att jag inte äger en symaskin. Annars hade jag givetvis sytt själv....


Fixat spegel med mysbelysning till barnens rum.


Fått upp både kökslampa OCH ny klocka. Vitt mot vitt är ju lite svårt att se men klockan är där till höger i bild.

Närbild på klockan för den som är nyfiken.


Har fixat ihop en egen hatthylla oxå. Vi har liten hall så bara lite ytterkläder skall vara framme.


Snabbkik in i badrummet som har fått upp handdukar och värsta belysningen. Ännu väntar vi på duschstång. Och skåp. Och skiva över tvättmaskinen. Och kanske en liten Stringhylla till mina "tjejgrejer". Det var nog allt.

Nu är det lördagkväll och jag och barnen tittar på Bolibompa. Vi käkar godis men jag fuskar lite genom att surfa bloggar.


Efter 30 min gick äldste sonen upp till sin pappa och den yngste somnade. Nu är jag alldesles själv framför Bompa. Tjoho vilket spännande liv man har som småbarnsförälder eller hur?!?


Ha en trevlig och spännande kväll på er och grattis till dig Maria din stackare som har födelsedag vart 4:e år!



10 kommentarer:

Anonym sa...

Å tack! Dagens finaste present!!

Du har räddat min dag!

PÖSS!!!

Anonym sa...

Vad kul att du fixade lite bilder. Ser ju superbra ut.....

Vilket underbart badrum ni fick till även om man inte ser hela....fräscht värre.

Ser skönt ut att sova där i soffan!

Söt liten hatthylla, perfekt när man har liten hall (som jag oxå har). Av IKEA grejer kan man ordna det mesta bara fantasin sätter stopp.

Mysigt med belysning runt spegeln även grabbarna måste ju ha lite mys. Lampan var väl fin i fönstret men man måste känna in först.
Bra att lämna över gardinerna till mamma, så gör min dotter med fast då till mormor för jag hinner inte. Ska oxå lämna över lite gardintyg till henne tror jag.

Tack för titten, återkommer gärna!

Sitter här med färg i håret och försöker täcka de grå....vill gå till sängs nu....men det är väl inte så bra, dum tid att tona håret på.

Kram och ha det så gott!!

Silvia sa...

Vad bra att jag såg dina myslampor i barnens rum. Ska köpa med mig lite olika kulörer ifrån marknaden. Har mest koncentrerat mig på att hitta trädgårdsprylar annars.

Anonym sa...

Men så fina bilder!!!!
Vilken tur at Mariakoden fyllde år. :D


Kram Malin I&D

Anonym sa...

Vad fint ni fått det! Kul att se!!! =)

"M" sa...

Hej Ann, vad fint badrummet blev, superfräscht! Hoppas allt är bra med er! Trevlig helg! Kram Madeleine

Christina sa...

Kul med alla bilder!

Anonym sa...

Skulle bara titta in och önska en trevlig fortsatt helg!!

Kram på Er !!!

Anonym sa...

Kikar förbi. Hoppas allt är bra med dig och familjen. :)

KRAM Malin I&D

martina sa...

Ni har ju fått i ordning hur mycket som helst ju. Snyggt och fräscht, hoppas ni trivs i det nya huset, Bott in er ännu?!