2008-02-11

Hello Sweden!

Vill börja med att beklaga att jag inte har hunnit blogga. Har varken haft tid, tillfälle eller ork. Uppkopplingen har varit lite si och så och det värsta är när det går låååångsamt!

Det har varit intensiva veckor och trots att vi bara har varit här i 2 veckor har vi hunnit med en massa.
Fast vi börjar väl från början?
Vi kom till Bangkok efter en lång flygning (som gick galant och vi sov alla så tiden "rann iväg) träffade vi mina föräldrar och gick på Siam Ocean World och käkade på Bangkoks högst belägsna restaurang.
Efter två dagar flög vi ned till Phuket och bodde på Malee Garden. Den drivs av en svensk kvinna och hon hade lovat att hjälpa oss med att hitta boende och knyta lite kontakter.

På en "svenskkväll" på en svensk restaurang träffade vi på en thailändsk/svensk familj som var snälla nog att köra oss runt och leta efter hus. Vi fastnade för ett som ligger i en "gated community" två gator från våra nyfunna vänner. Dom har tre barn och det är ju perfekt.
Det finns dessutom fler svenskar och många barnfamiljer här så barnen kommer nog att trivas.

Just nu bor vi i huset (vi kunde flytta in direkt) och mor och far är här. Det är en anledning till att jag inte hinner blogga så mkt. Det är ju lite osocialt att sitta på kvällarna och blogga.

Jag kommer att blogga mer och försöka att fixa en reseblogg där jag kommer att rapportera om olika ställen vi åker till och om vardagen. Kommer oxå att ta upp olikheter mellan mellan våra länder när det gäller affärer, seder och trafikmoralen. Eller bristen på trafikmoral kanske man skall säga.

Tyvärr har vi inte riktigt fått ihop en bra datahörna och uppkopplingen är emellaåt sååå seg men på nätterna verkar det gå lite lättare.


Lägger upp lite bilder trots att det tar evigheter att ladda fram dom från när vi åkte upp till Phukets högsta punkt där det finns en enorm buddhafigur: Big Buddha.
Våra nya vänner var snälla och bjöd med oss på en tur upp. Frun i familjen fyllde år och då ville hon besöka templet och bli välsignad av en buddistmunk. Det var allt hon ville göra. Inget kalas och inget firande. Det var en fru som var billig i drift va?? ;)



Drickapaus och beskådning av utsikten.
Längst ned i högra hörnet står två små flickor för att man skall kunna se propotionen av hur stort bygget är. Buddan är inte färdig ännu.

Mina pojkar och deras nya vän. Hon hjälper dom att slå 3 ggr på klockan. Det betyder lycka och välgång.



En liten badbild på mina badpojkar slänger jag in.
Det var allt för idag men jag återkommer snart.
Lev väl för det gör vi!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart med lite bilder på er.
Ska bli spännande att se ert hus så småningom.
Du får se till så att de snabbar upp uppkopplingen - många bilder är roligt.
Idag har det varit grått och regnigt hemma i Alingsås....
Hälsa familjen
Kram,
Lillan

Mie sa...

Å vad kul att höra från dig! Ser verkligen fram emot lite solskensbilder till skillnad mot vårt grå limboland här i Sverige!
Sköt om er o kramar från mig!

Anonym sa...

Heeej Ann!
Vad kul att höra ifrån dig. Jag har varit inne och kollat med jämna mellanrum, så att jag inte har missat nåt. Fast jag fattar ju att man inte vill sitta och blogga dagarna i ända när man har det som ni. Det låter som att ni fått en kanonfin start! Ser fram emot flera spännande och roliga inlägg om era upplevelser. Hur varmt har ni nu?

Hehe, nä toaletten har jag inte sprayat, det är faktiskt en målare som har gjort den (förutom golvet då).

Kul att du e tillbaka! Vi hörs absolut :)

tinaminastina sa...

Hej! Vad kul att kika in här och se lite bilder och läsa! Ni verkar ha det härligt...vilket spännande äventyr ni är ute på! Å vad härligt med sol och värme.
Ha det underbart !
kram/tinaminastina

Editor sa...

Vad härligt. Värme är skönt! Sitter första dagen på jobbet efter en vecka på Tenefiffa ochundrar var tiden blev av...

Solrosfrö sa...

Så roligt att höra att allt verkar gott - nu skall jag läsa de andra inläggen också. Välkommen tillbaks!