2007-10-06

Party, party...


Igår eftermiddag tog jag med store sonen på en shoppingtur till Borås för att inhandla ngt riktigt snyggt att ha til ikväll.
Sonen hade fått 50 kr att handla leksaker för om mamma fick kolla lite kläder och strosa i affärer.
Ja då mamma jag lovar svarade sonen och han såg ut att verkligen mena det.
I bilen till Borås (4 mil) satt han och planerade vad han skulle köpa för sina 50 pix.
Jag hade inte hjärta att berätta sanningen- att man får typ nada i en leksaksaffär för det beloppet.
(han fick inte mer pengar för att han inte skall köpa en massa onödigt nu när vi flyttar snart-som hans mamma gör)

Efter två affärer tröttnade han och ville han ha en bulle.
OK då- vi fikar.
Stressfikar och sedan in på HM och Gina T sedan vi var han färdig!
- nu vill jag köpa en leksak så vi kan åka hem sedan.
Japp- inget att göra åt. Vill han inte så vill han inte.

Förresten hittade jag ändå inget att köpa. Alla plagg jag provade var svarta och liknade dom jag redan har hängandes i garderoben.

Visst jag- det blev ett par svarta stövlar på rea!
Sjuk onödigt men resan hade ju varit totalt meningslös annars.

Hela shoppingturen tog 3 timmar (inkl. fika och resa på 1 h tor)!!
Effektivt värre eller hur??

Nej- nu skall jag måla naglarna och ta fram mina svarta kläder och stövlar!


Det kan nog ta sina 2-3 timmar för mig att pilla med detta!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vilken mysig tripp ni verkar ha haft!!
Är det där dina naglar????
Sjuuuuukt snygga!!
Vet du om att Björn kjellman är på Teve ikväll???
Ha det bäst!
Kram!!

Anonym sa...

Hej Annsan,

Vad skulle ni ut på igår?
Själv var jag på föreläsning av Renata Chlumska - intressant!

Kram
Lillan

Anonym sa...

mariakoden: Ja det var mysigt om än lite för lite shopping ;)
Nej- det är inte mina naglar men det här är målet: fransk manikyr. Sååå pilligt men sååå snyggt!
Lördag och Björn på TV= fesligt!!
Har inte sett filmen. Bra eller??
jag har det bäst och hoppas du oxå har det bäst!!!
Vad annars med Björn på TV ;)



lillan: Vi var hos Johan på 30-årsfest!!
Verkligen intressant med Renata. Har inte sett att hon skulle hit.
ha det så hörs vi av.
ta en fika i stan i veckan kanske??
kraaam!!!

Mie sa...

Ha ha känner igen det där... Min son är ju lite större så han går att lämna in i leksaksaffären medan mamma går in i butiken bredvid;)
Klart du måste shoppa lite, stövlar behövs ju faktiskt just nu o ni ska ju inte åka än;)

Ann sa...

mie: det är ju lite lättare när dom är större. Visserligen skulle jag oxå kunna lämna sonen i leksaksaffären för att går aldrig ut därifrån frivilligt ;)
Stövlarna kommer jag att ha nu i 4 månader framåt o antagligen när jag kommer hem igen. Det var ett par lågklackade "tråkiga" svarta som funkar till allt.