2007-10-30

House of Fair Trade


"
The House of Fair Trade samarbetar med småskaligaproducenter i Afrika, Asien och Latinamerika för att ökaderas möjligheter att nå ut med sina varor på marknaden"

Om man nu skall lägga pengar på "onödiga saker" så kan man ju försöka göra en god sak och köpa rättvisemärkt och stödja dom människor som tillverkar sakerna direkt.
Sortimentet gäller allt från hantverk till livsmedel och spännande theér.

Inte för att jag tror att världssvälten löses så här, men man kan alltid bidra med något litet.

Många bäckar små heter det ju och dessutom är det perfekt att lägga pengar på såna här saker i julklapp till folk som redan har allt.

8 kommentarer:

Mie sa...

Perfekt o snyggt var det ju dessutom som tur är!

Anonym sa...

mie: i år skall jag försöka köpa "nyttiga" julklappar liknande detta. Ev. blir det nog "Hope"-halsbandet fr. Barncancerfonden till svärmor. Hon älskar mitt och det går ju till välgörande ändamål.

Solrosfrö sa...

Jag gillar tekannorna, jättefina!

Anonym sa...

Min favorit är skålarna, jag gillar den modellen skarpt (att de liksom står på en liten fot)...

Anonym sa...

MEHN. ÅH. SJUUUKT snygga grejsimojsar!!!
Vill ha tekannan....chokladen.....ja, allt!!

Hoppas allt e bra med er!
Nu ska sonen sövas....(jo han är 5 år å jag vilar med honom tills hans somnar...)

Kram!!

Anonym sa...

jessika: visst är dom fina? det bästa är att dom är handgjorda och rättvisemärkat!


linda p: håller med dig! skålar på fot är snygga! men den gulrandiga thekannan o burkarna är en rolig detalj jag skulle kunna tänka mig.


mariakoden: visst är det bra med snygga saker som bidrar till mer pengar till småbyar?? Då kan man väl aldrig få dåligt samvete om man handlar för mkt??
Skall ta en tur till vår lokala återförsäljare här och se utbudet. Det får bli julklappar till nära o kära.
Här är allt bra förutom en sjukt stor finne mitt på hakan ;)

hoppas sonen somnar innan dig ;) själv har jag sovit till och från i soffan hela kvällen. nu skall jag gå o lägga mig.

ha det gott och många kramar!!!

Anonym sa...

MEN ÅÅÅ!!!
Jag måste få din autograf!!!!!!!!!!!
Tjoooohooooo..
=)
=)

KRAM!
Ps. Klart jag ska se idol...spara extra efter en gastande mamma:"aakta biiilen".....haha, nä, det är ju jag som låter så......inte du inte!!

Ann sa...

mariakoden: visst skall du få min autograf, jag är ju nästan känd ;)
Eller kanske blir ;)
ALLA mammor gastar åt sina barn.
Pappor är mer: lugn, dom lär sig om dom får ramla och slå sig. Det är bra för dom!
Känns det bekant!
Men då säger vi så: vi tittar på Idol o ser om jag hörs eller syns i rutan!!

kraaaaaam!!