2007-09-18

Nygamla klassiker


"Klassiskt och estetiskt tilltalande servis i orginaldesign från 1961 av Stig Lindberg för Gustavsberg.
Servisen har glatt många genom åren och tillverkas idag lika manuellt som tidigare. Märkt med tillverningsår för att inte förväxlas med orginalet."

Ohh så fina och hög vill-ha faktor!

Dessa godingar kan man köpa på Russinet. Priset är ung som på Tradera/Blocket.
Alltså alldeles dyra för att ha en hel servis av.

Visst kan man samla och köpa lite då o då men det tar några år (typ när man fyller pensionär) innan man har fått ihop ett dussin.

Men det är klart- då har man ju verkligen ngt att längta till!

Ledighet som firas med ursnygga koppar o bestick.


10 kommentarer:

Mie sa...

De där serviserna minns jag så väl från när jag var liten;) Sen var de sååå ute ett tag o nu vill man ha dem igen. Rena nostalgitrippen!

Anonym sa...

De är riktigt fina! Nostalgin flödar!

Anonym sa...

De där har jag fingrat på idag....dom är sååå fina men jättedyra!!!!
Nu måste jag sova!
Vi hörs!
kram, kram!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

mie: ja det var många som slängde ut brunt o orange på det glassiga 80-talet! Synd men så är det ju.


mia: ja verkligen. synd att dom är så dyra även på loppis o blocket.se !


mariakoden: ja lika fina som dom är dyra kan man säga!
har försökt att hitta på nätet men det är ju ännu dyrare än nyproduktionen.
Det är ju roligare om man fyndar sånt att bara köper. Vet inte varför men det känns roligare med fynd.
vi hörs av o ha en bra dag!!!!

Anonym sa...

Måste ju titta in hos dig som skämtar så grymt om oss norrut! (fniss!) Tänk jag har till och med bott i Kiruna där det faktiskt springer en massa renar...fast inte på gatorna förstås...men man skulle kanske inte ens bli förvånad. Nu bor jag i METROPOLEN Luleå. Haha! Bra blogg-du skriver roligt, måste läsa vidare en annan gång eftersom jag blev så nyfiken på vad du ska göra under tjänsledigheten. Hittade inte det nu när jag hade ont om tid. I´ll be back!

Anonym sa...

Hej där!!!!
Jag höll i bååååda kopparna!!!
De var sååååå fiiiina!!!
Vet du, vi har faktiskt renar!!!!!=)
Nu ska jag duscha..
Hörs sen!!!
Kram! Kram!!!!!

Anonym sa...

Hej...Har inte duschat än....istället har jag surrat i telefonen....Snart ska jag till Lilla My....oooo..spännande, har aldrig träffat henne tidigare!
(hon har köpt en grej till mig...en grej som du har!!!=)
Min mormor o morfar var renskötare!!!Så min mamma hade renar! Slå det om du kan=)!!!!

Hur går det nu med huset?? Jag är GRYMT nyfiken......
Maila om det händer nåt spännande!
Nu måste jag duscha!!!!!
Ha det bra...KRA!!!!!!!!!!

Anonym sa...

persilja: ha ha- har bara varit i Idre som med norrut. Var för kallt för mig så jag satt mest inne i skidstugan.
Skulle mest skoja med Mariakoden o så visar det sig att hon har renskötare i släkten!! Vad skall man säga om det? Inte helt fel eller hur?
Jag gillar ju inte vinter så mkt och jag o familjen drar till Thailand i ett år. Slappar o umgås fr. feb. 08.
Nu vet du varför!

mariakoden: lyllos dig som har HÅLLT i kopparna!
Se där: renskötare i släkten? Jag hade det på känn! Inte helt tokigt av mig att tro att renarna springer runt som... harar här nere ;)
Va kul att träffas IRL! Vad har du nu köpt?
ha en bra dag ihop!
kram!

Solrosfrö sa...

Jag har två tekoppar av Ribb i orginal från min farmor. Förgyller vårt köksskåp ;)

Ann sa...

jessika: grattis till dig! Dom gamla är nästan roligare att äga. Men det är ju bra att det finns nya så man kan komplettera. Men varför är dom så jädrans dyra!?!