2007-08-02

Vad skall man äta idag då???


Det tråkigaste med att vara ledig är alla måltider som ska fixas/lagas. Jag och maken är urkassa på att laga mat. Läs laga vardagsmat. Bjudmat är superkul att planera och laga! Våra barn äter tyvärr nästan ingentign nytt. Dom är ganska så tråkiga i sin matsmak. Den mat dom får på dagis är det bästa dom vet. Typ smaklös köttgryta med kokt potatis är en mumma för dom! Helst skall grytan inte ha varit i närheten av några som helst kryddor.Tur för barnen att dom börjar dagis igen nästa vecka för det har tyvärr blivit så många Happy Meals och korv och bröd att barnen antagligen kommer att utveckla skörbjugg.

Om Anna Skipper från Du är vad du äter läser min blogg (not so likely) så antar jag att hon gör korstecknet just i denna stund och ber om syndernas förlåtelse å våra vägnar.

Har gått in till ARLAs sida och tänkte ge mig i kast med deras färdiga pannor. Helt OK, och barnen äter det ju iallafall.

4 kommentarer:

Solrosfrö sa...

*skratt* Jag känner igen mig! Men det blir lättare när barnen blir lite större faktiskt, med kryddorna alltså, inte med att variera maten :)
Vi brukar låta våra barn välja mat en dag per vecka vilket gör det lite lättare. Har lämnat en lååååång kommentar om tips till dig på min blogg!

Anonym sa...

Jag kan säga att jag också gillar den där maten som dina barn får...så min dotter får ju samma som jag. :)

Ann sa...

jessika: nej- det är inga kulinariska upplevelser som barnen vill ha ;)
Ang. Thailand: hur är Lanta? Lungt har jag förstått (helt OK för oss) men är det helt dött på kvällarna? Lite mysiga restauranter är ju inte fel. Har hört att det finns många svenska familjer där- stämmer det?
Ohh- vi vill så gärna flytta till Thailand o bara vara med varandra o njuta av barnen istället för stressa iväg till jobb o dagis.
Jag är intresserad av ALL info. ang. Lanta.
tjipp tjipp

mia: tyvärr gillar jag också enkel mat. Byxlinningen stamar som bevis ;)
Men NÅN gång är det ju kul att äta typ sushi, satay, räkor o kryddstark mat. Ja ja du lär sig väl en vacker dag!

Solrosfrö sa...

Mycket restauranger och en hel del svenskar. Lanta vaknar tidigt och somnar tidigt :) Kl 7.00 var det mycket aktivitet på stranden och kl 22.30 så stängde nästa allt. I "staden" Saladan fanns det ställen som hade öppet till midnatt. Jag mailar dig som sagt länken och mailadressen när jag börjar jobba.