2007-08-06

Helgens bröllop...

Jag o maken!!!

Har ju varit på bröllop och då är man väldans seg dagen efter. Och även dagen efter där.
Åldern antar jag. Eller så är det orutin.
Är inte van vid alkohol (längre) och tycker inte att huvudvärken inte motsvarar mängden alkohol som konsumerades. Det kändes som om jag hade festat järnet med ett gäng rutinerade A-lagare.
Så var dock inte fallet.
Bröllopet var väldans kul och bruden var givetvis fantasktiskt vacker. Enkel och tidlös skulle jag säga.
Brudparet befinner sig i Paris på en kort kärleksresa och jag tror inte att dom har ngt emot att hamna på bild här. Så här söta och lyckliga såg dom ut iallafall!



11 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fina du och maken är! Klänningen är jättefin. Min make säger att asiater inte tål alkohol....jag är asiat...blir alltid dålig dagen efter. Han kanske har rätt? :)

Anonym sa...

mia: tack! Tog en gammal klänning i kinamodell som jag har sytt upp i Thailand.
Jämfört med thailändarna så tål jag gõrmycket alkohol! ;)Din make har rätt o mina gener tar ut sin rätt ;)

Mie sa...

Oj oj, hoppas du mår bättre idag! Bruden var jättevacker och det var du också! Du klär otroligt bra i den färgen!

Anonym sa...

mie: mkt bättre tack!
klänningen är fin men det tog lite tid innan jag vågade ta den. Trodde inte att man fick ha rött på bröllop men det var helt OK såg jag hos en vett & etikett tant.

Anonym sa...

Hade du inte lite svenskt i dig? Själv är jag då helthai (dock adopterad) så jag tål alltså inget *haha* :)

Ann sa...

mia: är halvthai-halvamerikan så jag tål liiite mer än dig mao ;)
Är inte adopterad, bara inflyttad sedan 8-årsåldern.
Vet du varifrån Thailand du är??
Själv är jag född i Khorat och uppvuxen i Bangkok. Om man nu kan säga uppvuxen när man bodde där tills man var 8 år ;)
ha det bra!

Anonym sa...

Ja, jag är född i Ubon/Warin Chambrab (kommer ej i håg stavning). Kom till Sverige när jag var 1.5 månad.

Anonym sa...

Du är så ... v a c k e r.. (din jeppe e också snygg! ;)

Anonym sa...

mia: oj oj - vad liten du var när du kom. Då kommer du inte ihåg så mkt ;)

jennyk: tack kära du!! Skall hälsa maken det också ;)

Anonym sa...

Hej, bruden här! Vad roligt att du skrev om vårt bröllop! Går det att göra så att man kan förstora bilden med oss båda på? Det vore roligt. Nu kanske jag hinner att titta på din blogg lite mer när jag inte har så mycket att göra. Du skriver om så roliga saker!

Kramar från Ida

Ann sa...

anonym-Ida: kul att du tittade in! Så klart tog jag med bilderna, så fina som ni var, men visste ju inte om det var ok så det blev en kort rapport!
Menar du om du vill se bilden större? Det brukar gå men just den bilden går inte. vet inte varför, skall fråga jeppe!
ha det bra o läs du nu när lugnet har lagt sig!!