2007-07-13

Min semester so far...

Idag är det min första semesterdag. Ingen sol, bara en massa moln. Inte så oväntat, men likväl deprimerande. Det enda jag vill göra är att ta mig en tur ned till stan.

Själv.
Eller med mamma då. Den tålmodigaste shoppingpartner man kan ha. Hon gnäller aldrig, bjuder på fika/lunch och tycker allt är snyggt på mig. Jag är enda barnet och fortfarande är jag ett barn i hennes ögon och det är helt OK för mig att bli behandlad som en människa. Hemma får man mest höra att man är elak, orättvis och lagar konstig mat (grönsaker). Barnens ord alltså, inte makens.
Anyway- ingen shopping än så länge bara:
* 1 st extrabarn att passa. Makens ursöta och ursnälla sladdissyster.
* bakat en sockerkaka.
* dammsugit nedervåningen.
Maken tycker inte man skall slösa sin semester på städning utan bara slappa och njuta av livet.
Maken tycker dessutom att vi skall anlita någon till det jobbet.
Hittills har vi inte hittat någon så desperat som vill städa hemma hos oss till det priset vi är villiga att betala. Typ 50 spänn/timme. Eller 60 spänn då om dom knusslar.

Vardagsrummet 5 nanosekunder efter jag har varit där. Varför fösöker jag ens??

4 kommentarer:

Anonym sa...

Näää...ingen ide att städa egentligen! Vänta tills barnen blir större... Tyvärr blir de inte bättre på att hålla efter=( Jag rensar sånt som inte syns men som märks i själen du vet....=) ÄÄÄÄlskar att kasta grejjer!!!!! Skönt med semester! Hur länge ska du vara ledig??? Hoppas ni får bra väder!!! Får ni regn så skicka hit regnet! Jag är gärna inne å rensar!! Ha det toppen!! Kram!!!

Ann sa...

mariakoden: När barnen blir större så har man ju ändå maken kvar ;)
Jag älskar också att kasta och rensa tyvärr bor jag med en "lumpsamlare" som tror att sakerna kommer till användning "en vacker dag".
Skall bara ha 2 veckor (var ju 2,5 vecka på Bahamas i maj/juni)
Det verkar inte som om vädergudarna är med oss här nere i söder ;(
ha det bra i rensningen !!
kram

Linda K sa...

vilket fint vitt skåp!

Anonym sa...

linda k: Jag älskar skåpet! Ingick i vårt första hus, men då var den brun o sliten så jag slippade ned och målade vitt.