2006-12-17

Jakten fortsätter...

Igår var vi i Gbg och skulle köpa en sulky som barnen skall få av mormor. Vagnköpet gick bra och vi skulle till en tygaffär utanför centrala Gbg för jag vill ha tyget Staden. Det är stört omöjligt att få tag på det tyget och den är slut överrallt förutom i en affär mitt på Kungsgatan i Gbg. Det är inte ens att tänka på att få med maken dit i december. Men som sagt så hade jag ringt och kollat upp att dom hade tyget i den lilla tygaffären i den lilla stadsdelen. När vi kommer dit sitter det en lapp på dörren: lördagsstängt under december månad. Men hallåå?! vilken affär har LÖRDAGSSTÄNGT i december?? En som inte vill tjäna pengar kanske?? Gissa min besvikelse.
















Update: Gulliga vänner i Gbg köpte tyget och kom hem med den! I hela stan fanns det endast 70 cm kvar...

7 kommentarer:

Linda K sa...

sånt där blir man ju fullkomligt gaaalen på! ok söndagsstängt kanske, men lördag??? attans :(

Anonym sa...

linda k: ja attans!! Blir arg bara jag tänker på det ;( ;(
Två sura smileys för att förstärka min ilska!

Anonym sa...

Jag kan kolla i "min" tygaffär i Växjö om det finns kvar. Om du är intresserad alltså... :-)

Anonym sa...

johanna: va gulligt av dig!! Som tur är har det ordnat sig!!

Anonym sa...

Vilken tur att det ordnade sig! Som sagt, vilken affär gör så? Låter helt galet ju:-(
Kram

Anonym sa...

Den är så fin! Men stängt på lördagar under decembermånad??! Hallå? Tur man har vänner :)
KRAM

Anonym sa...

Vågar du anta utmaningen?
http://teobok.blogg.se/181206181656_vgar_du.html

Kram