2006-12-19

Allt är relativt...

Nu har dom gripit en till! Det här är min mardröm: seriemördare. Jag har läst så många deckare och sett ännu fler serier och detta har lett till att jag tror att det är den vanligaste dödsorsaken för (unga) kvinnor. Jag vågar knappt gå ut när det är mörkt, för jag tror att det lurar en sexgalen seriemördare i buskarna.

Sedan kan man åka utomlands och då är INGET farligt, man blir helt crazy struntar i alla inpräntade regler sedan barnsben:

* åka tuk-tuk i 70 knyck i Thailand (men ALLA gör ju det här!)
* åka längst bak i en öppen flaktaxi och hålla i sig med en hand (hårt då)
* åka utan flytväst i en överlastad turistbåt (det är ju så varmt i vattnet ändå)
* åka taxi utan bilbälte (men det är ju ändå säkare än den utan tak ialalfall)

Sedan är man hemma i Sverige och då är det farligt med chips, salt, kanel (i enorma mängder visserligen) och givetvis: tokiga sexmördare.
Vet inte mitt mål med det här inlägget, ville bara dela med mig av min skräck sedan skenade det hela iväg...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ja men vi är ju såna här uppe i Norden.. Såå försiktiga o ordentliga.. Man behöver inte åka längre än till Danmark för att vår svenska moral ska luckras upp en hel del;-)
Kram

Ann sa...

mie: ja visst är det knasigt? kram