2010-05-06

Take...


Häromveckan fyllde jag år. Fick köpa mig ngt som jag ville ha av mina föräldrar. Efter att ha tänkt noga så kom jag på att jag kanske skulle slå till och köpa mig lampan Take. Har alltid gillat den men det har liksom aldrig blivit av ngt köp.

Just nu står den lite här och lite där. Har inte hittat en bra plats att ha den på. Tror jag vill ha den på en hallbyrå. Problemet är att jag inte har hittat en hallbyrå att ha den på.

Just nu huserar den brevid sin lite större släking i väntan på bättre placering.



Kanske här?




Eller här? Nej, här kommer den bara att ramla ned.



Lyser fint gör den oxå.



Nej- det får bli i hallen. Där behövs det lite mysigt ljus. Skall gå och kolla på second hand i helgen. Vill ha en liten teakbyrå. Som kontrast till allt vitt, nytt och Ikea. Nu känner jag mig lite (mkt) less på Ikea så framöver är det second hand som gäller. Annars kommer det att likna Ikeas showroom här.,)

6 kommentarer:

Alla bäckar små sa...

Grattis i efterskott och vilket fint inköp!

Hallakulle bygger bo sa...

Grattis i efterskott!
Bra present. Perfekt när man får köpa själv :)

Mari sa...

Vilken liten läcker lampan...skriver en lampnörd:-)

Och du!! GRATTIS i efterskott!!

Va fint ni har det i nya huset...lycka till med allt!

KRAMAR!

Camilla sa...

Grattis i efterskott... nya lampan var jättefin... gillar den stora också :) Hoppas du hittar lite på second hand... håller med - man måste blanda, annars tar Ikea över!

Linda K sa...

dom är så fina! jag fyndade en röd sån på loppis i berlin :D

grattis i efterskott!

Ann sa...

allabäckarsmå: tack och tack!

kram


hallekulle: tack. och ja- då får man det man vill ha. ;)


mari: älskar oxå lampor. men efter varje flytt så blir det en del lampor över, typ passar inte där man tänkt sig. men jag slänger inte, utan sparar i källaren.

kram


camilla: tack. jag gillar dessa. så plastiga men så rätt ändå.
nej- tyvärr går det inget vidare i min jakt. har inte hittat ngt ännnu.

kram


linda: åh så coolt med en röd! till fyndpris oxå. Ännu bättre.

kram