2010-05-29

Present till mig...

Jag och mina föräldrar må ha olika smak och tycke inom dom flesta områden, men vad gör det när dom VET vad jag vill ha?

Igår var det grillning hos mina föräldrar och vi "firade" min mamma på Mors dag genom att umgås och äta. Hade bara köpt "skoj-presenter" att ge från barnen.

Själv fick jag en sån här av dom!!! Dom vet att jag har tokletat efter den här pallen i flera år. Har letat på second hand här i stan men aldrig varit först att köpa.




Världens bästa pall/stol/stege. Lätt att bära och stabil att stå på när man är barn och vill hjälpa till i köket. Eller om man bara är en kortis som jag är.;)



Nu äta frukost och få lite gjort hemma. Skall övertala maken att hjälpa mig att måla ett vitrinskåp....

7 kommentarer:

Anna Eman sa...

Tack söta du för kommentaren!

Den fina pallen har man ju växt upp med! Det måste vara den ultimata stegen som gör att man når nästan överallt! :)

Hoppas du har en trevlig helg och en skön morsdag!

Alla bäckar små sa...

Åh vilken present! Grattis. Tror alla är ute efter en sån där pall, vet att på många loppisar finns den, men det står alltid, -ej till salu på den. grr

Linda K sa...

precis en sån pall har jag på jobbet! kanske borde smuggla hem den... :D

C sa...

Hihi... sån har ju jag :) Eller det är min pappas, men den står mest i mitt förråd nu för tiden. Han brukar alltid säga att den pallen är äldre än mig :)

Kul att du fick den av dina föräldrar, att de kan dig så!!

Kram

Anonym sa...

Superduupersnygg!! :) Fyndade en sådan nyligen på loppis, fast en vit. Din är charmigare. :)

Kram å må så gott!/Malin I&D

Hallakulle bygger bo sa...

Visst är det bra när man får hjälp att leta! Jag skickar mms till mamma hela tiden med bilder på loppisprylar jag vill ha, men som är tok för dyra i Stockholm. Sedan hittar hon samma sak till ett billigare pris i Småland. =)

Ann sa...

huset vid kullbacken: den pallen hade vi oxå hemma. jag har alltid sagt att jag vill ha en sån. och nu fick jag äntligen en!

kram


alla bäckar små: just precis! det har funnits två på second hand men som du säger: ej till salu! men nu var min pappa på plats i rätt tid.
kram


linda k: klart du skall smyga hem den... jättepraktiskt för små barnahänder.

kram



c: har du den i förrådet? skäms på dig!!;)

mina föräldrar vet att jag gillar 50-tal o kommer med krukor o fat från den eran.

kram

malin: jag älskar denna fina röda! den är i superfint skick.
din är oxå fin!

kram

hallekulle: ja så gör jag med! flipwall fick jag. och även tidigare en kobratelefon.
det är roligare att leta runt och få till ett billigt köp.
tror att denna kostade max 100 kr!!!

kram